[FUGSPBR] Open-Relay no sendmail

Renato Botelho renato em galle.com.br
Qua Set 4 10:08:01 BRT 2002

de uma olhada em http://www.sendmail.org/m4/features.html
lah vc vai achar muita coisa legal pra montar um sendmail.mc legal, como
por exemplo um que nao aceite esse relay usuario%qualquerdominio@

relay_based_on_MX

Turns on the ability to allow relaying based on the MX records of the
host portion of an incoming recipient; that is, if an MX record for host
foo.com points to your site, you will accept and relay mail addressed to
foo.com. See description below for more information before using this
feature. Also, see the KNOWNBUGS entry regarding bestmx map lookups.

FEATURE(`relay_based_on_MX') does not necessarily allow routing of these
messages which you expect to be allowed, if route address syntax (or
%-hack syntax) is used. If this is a problem, add entries to the
access-table or use FEATURE(`loose_relay_check').

Uma vez configurado ele funciona muito bem, agora se vc preferir o
postfix, jah usei e tb nao tive nenhum tipo de problema... eh uma
decisao pessoal

[]´s

Renato