Re: [FUGSPBR] Nvidia

From: Carlos Renato Fortes Vendramini <carlos.vendramini@xxxxxxxxxxxx>
To: fugspbr@xxxxxxxxxxx
Subject: Re: [FUGSPBR] Nvidia
Date: Wed, 29 Jan 2003 14:55:23 -0200
Você pegou a última versão do site da NVIDIA????
*Version: 1.0-3203:  *http://www.nvidia.com/view.asp?IO=freebsd_1.0-3203

Seguiu os requisitos mínimos?

The offical minimum software requirements for the NVIDIA FreeBSD Driver
Set are:

- FreeBSD -STABLE, version 4.7 or later
- A kernel configured with the following options:
    options USER_LDT
    options SYSVSHM
  While SYSVSHM is enabled in the GENERIC FreeBSD kernel, USER_LDT
  is *not* included in the default FreeBSD kernel.  Please see
  "Chapter 9 Configuring the FreeBSD Kernel" of the FreeBSD handbook
  for steps on how to recompile your kernel.
- kernel source tree in /usr/src/sys/
- XFree86 4.2 or greater, the precise minimum packages required are:
       XFree86-4.2.0_1
       XFree86-libraries-4.2.1_1.tgz
       XFree86-Server-4.2.1_3
       XFree86-clients-4.2.1_1.tgz
  (please note that it is *not* sufficient to download 4.2.1 binaries
  from ftp.xfree86.org -- you must have XFree86-Server-4.2.1_3 or later).

FreeBSD -STABLE versions older than 4.7 and FreeBSD -CURRENT are
not supported.

Sempre que vou compilar o kernel com esta opção "USER_LDT" me retorna que está opção é inválida...:-(

Luís Vitório Cargnini wrote:

Pessoal alguem sabe algo sobre os problemas do atual drive da Nvidia para BSD e
quando saira uma release mais estavel ??
A versao que coloquei aqui no meu BSD tive de alterar o fonte c do driver para
compilar compilou instalei e rodei ta  muito melhor que no 4.X esse driver mas
mesmo assim o driver continua muito instavel, o efeito de mudar entre terminais
graficos e nao graficos causa problemas muitas vezes.

--
*Linux Slackware 8.1 (kernel 2.4.20)*
**Linux user #293485 - ( http://counter.li.org/ )**