[FUG-BR] Mysql

Willien Carvalho Fernandes willien.fernandes em damasio.com.br
Sexta Agosto 25 13:08:51 BRT 2006

$ /usr/ports/databases/mysql41-server
$ make install all clean BUILD_OPTIMIZED=yes BUILD_STATIC=yes

$ echo "mysql_enable="'"'"YES"'"' >> /etc/rc.conf
$ echo "mysql_dbdir="'"'"/home/databases/mysql"'"' >> /etc/rc.conf

$ mkdir -p /home/databases/mysql
$ chown -R mysql:wheel /home/databases/mysql

$ rehash
$ mysqladmin -u root password 'SENHA_ADMINISTRADOR'
$ cp /usr/local/share/mysql/my-medium.cnf /home/databases/mysql/my.cnf