[FUG-BR] balanceamento de varios links

Luiz Gustavo S. Costa luizgustavo em luizgustavo.pro.br
Sexta Fevereiro 26 11:36:09 BRT 2010

no PF isso eh muito bem sanado:

**extraido do man pf.conf**

Additionally, the sticky-address option can be specified to help ensure
     that multiple connections from the same source are mapped to the same re-
     direction address.  This option can be used with the random and
     round-robin pool options.	Note that by default these associations are
     destroyed as soon as there are no longer states which refer to them; in
     order to make the mappings last beyond the lifetime of the states,
     increase the global options with set timeout source-track See STATEFUL
     TRACKING OPTIONS for more ways to control the source tracking.

no ipfw nao sei como poderia ser feito, creio num primeiro momento que
nao possa ser possivel por ele nao manter estados de conexao (salvo
engano meu).

Eu nao uso ipfw um bom tempo, principalmente para situacoes de
gerenciamento de rota.

PS.: Perdoem a ausencia de acentos, culpa do teclado !

Luiz Gustavo Costa (Powered by BSD)