[FUG-BR] Fwd: [HEADS UP] merging projects/pf into head

Ricardo Ferreira ricardo.ferreira em sotechdatacenter.com.br
Quarta Setembro 5 19:19:19 BRT 2012

Em 05-09-2012 10:47, Marcelo Gondim escreveu:

> Ou seja, o PF continua sendo mono no OpenBSD.

O PF continua sendo processado por apenas uma única CPU.... Ainda...

Will multiple processors help?

PF will only use one processor, so multiple processors (or multiple cores)
WILL NOT improve PF performance. HOWEVER, under some circumstances, running
the SMP version of OpenBSD (bsd.mp) instead of bsd will give better
performance due to differences in how interrupt handling is done. In many
cases, bsd.mp will give less performance. IF you are seeing performance
problems, experiment with this, most users will never hit any limits to worry
about it.

Origem...
ftp://ftp3.usa.openbsd.org/pub/OpenBSD/doc/pf-faq.txt
http://www.openbsd.org/faq/pf/perf.html
e uma discussão sobre o BIG Giant Lock Model e acesso serializado a processos do kernel que acho dificil a galera do OpenbSD ( leia-se Theo deRaadt mudar tão cedo ..)
http://comments.gmane.org/gmane.os.openbsd.misc/166624

--
Cordialmente,

Ricardo Ferreira
Meios de Pagamento - Tecnologia IP
Telecom, Tecnologia e Segurança da Informação
Sotech Soluções Tecnologicas
Rua da Alfazema, 761, 1o. andar - 102/103
41820-710 - Caminho das Árvores - Salvador-BA - Brasil
Tel : 55 71 3472.9400 Cel : 55 71 9138 4630

Email:ricardo.ferreira em sotech.com.br
Site: www.sotech.com.br

Esta mensagem é dirigida apenas ao seu destinatário e pode conter
informações confidenciais, não passíveis de divulgação nos termos da
legislação em vigor. Caso tenha recebido esta mensagem por engano,
solicitamos notificar a Sotech Soluções Tecnológicas e excluí-la de sua
caixa postal.

This message, including its attachments, may contain confidential
information. If you have improperly received this message, please delete
it from your system and notify immediately the sender. Any form of
utilization, reproduction, forward, alteration, distribution and/or
disclosure of this content in whole or in part, without the prior written
authorization of the sender, is strictly prohibited.
Thanks for your cooperation.