[FUG-BR] freebsd no pendrive

Unixmafia unixmafia em yahoo.com.br
Qui Jul 28 15:44:03 BRT 2005

Isso que estou tentando entender por esses script que tem no link

http://www.freesbie.org/~saturnero/penBSD/

#!/bin/sh

set -x -e

DISKIMG="FreeSBIE-pen.img"

DEF_DEV=/dev/da0

[ -f "${DISKIMG}.bz2" ] && bunzip2 ${DISKIMG}.bz2

if [ \! -f "${DISKIMG}" ]; then
    echo "Could not find image ${DISKIMG}, aborting"
    exit 1;
fi

echo -n "Device where your CF card is attached [${DEF_DEV}]: "
read DEVICE

if [ "x${DEVICE}" = "x" ]; then
    DEVICE=$DEF_DEV
fi

if [ \! -c "${DEVICE}" ]; then
    echo "Unable to find ${DEVICE}, please check the pathname"
    exit 1;
fi

DISKMD=/dev/`mdconfig -a -t vnode -f ${DISKIMG}`
TEMP2DIR=$PWD/tmp2dir.$$

fsck -y ${DISKMD}s1a

mkdir $TEMP2DIR
mount ${DISKMD}s1a $TEMP2DIR

dd if=/dev/zero of=${DEVICE} bs=512 count=32
fdisk -BI ${DEVICE}
dd if=/dev/zero of=${DEVICE}s1 bs=512 count=32
bsdlabel -w -B ${DEVICE}s1
bsdlabel ${DEVICE}s1 >> tmp.$$
ed tmp.$$ <<EOF
/a:
s/unused/4.2BSD
wq
EOF
bsdlabel -R ${DEVICE}s1 tmp.$$
rm tmp.$$
newfs ${DEVICE}s1a

TEMPDIR=$PWD/tmpdir.$$
mkdir $TEMPDIR
mount ${DEVICE}s1a $TEMPDIR

cd $TEMP2DIR
find . -depth -print | cpio -pvudm $TEMPDIR
umount $TEMPDIR
rmdir $TEMPDIR

cd ..

umount $TEMP2DIR
rmdir $TEMP2DIR
mdconfig -d -u `echo ${DISKMD} | sed s/\\\/dev\\\/md//g`

--
Marcello Soares da Costa
FreeBSD System Engineer