[FUG-BR] Medição de Tráfego

"Fabrício F. Kammer" ffkammer em conchalnet.com.br
Quarta Agosto 16 11:57:24 BRT 2006

no ports há alguns softwares:
/usr/ports/benchmarks/iperf
A tool to measure maximum TCP and UDP bandwidth

/usr/ports/benchmarks/pathchirp
A measurement tool for available bandwidth estimation

/usr/ports/benchmarks/pathload
A measurement tool for network path available bandwidth estimation

/usr/ports/benchmarks/tmetric
A bandwidth measurement tool

Já utilizei o tmetric e o iperf há algum tempo atrás, mas não me recordo
muito bem o funcionamento.

[]s