[FUG-BR] Squid como proxy ftp transparente

Edinilson J. Santos edinilson em atinet.com.br
Sex Jan 6 18:56:21 BRST 2006

Muitos tipos de forward nao davam certo antes devido a certas limitacoes no
kernel.
No freebsd 6.0 agora tem a opcao:
options IPFIREWALL_FORWARD_EXTENDED

The ipfw(8) ipfw fwd rule now supports the full packet destination
manipulation when the kernel option options IPFIREWALL_FORWARD_EXTENDED is
specified in addition to options IPFIRWALL_FORWARD. This kernel option
disables all restrictions to ensure proper behavior for locally generated
packets and allows redirection of packets destined to locally configured IP
addresses. Note that ipfw(8) rules have to be carefully crafted to make sure
that things like PMTU discovery do not break. [MERGED]

que elimina algumas antigas limitacoes de forward.

Experimente compilar o seu kernel com esta opcao e tente novamente dar
forward na porta 21 (eu nao testei ainda por falta de tempo, mas sera em
breve).

Edinilson
ATINET-Professional Web Hosting
Tel Voz: (0xx11) 4412-0876