[FUGSPBR] disco com memoria ram

Joao Costa jocaloco666 em operamail.com
Sex Maio 30 11:34:15 BRT 2003

    olá pessoALL,

eu tenho 512mb ram e quero criar um disco com memoria ram de 20 megabytes, que eu possa montar por exemplo em /mnt/tmp. li lah no handbook mas nao to entendendo.

Alguém já fez isso ou tem uma idéia de como se fassa?

[]'s joca loco.

12.10.3 Memory-Based File System under FreeBSD 4.X

The md(4) driver is a simple, efficient means to create memory file systems under FreeBSD 4.X. malloc(9) is used to allocate the memory.

Simply take a file system you have prepared with, for example, vnconfig(8), and:

Example 12-7. md Memory Disk under FreeBSD 4.X

# dd if=newimage of=/dev/md0
5120+0 records in
5120+0 records out
# mount /dev/md0c /mnt
# df /mnt
Filesystem  1K-blocks     Used    Avail Capacity  Mounted on
/dev/md0c        4927        1     4532     0%    /mnt

For more details, please refer to md(4) manual page.