[FUGSPBR] Help Script !!!

Alex Soares de Moura alexsm em uol.com.br
Qui Jan 8 16:44:11 BRST 2004

Todos os passos que você descreveu são feitos configurando
parâmetros no /etc/newsyslog.conf, exceto pelo passo:

tar cvzf squid-logs`date '+%Y%m%d'`.tgz *.0

que pode ser incluído no crontab p/ ser feito quando se desejar.

A minha dúvida é porque ainda não implementei este tipo de
config. para logs de squid. Alguém pode me corrigir se eu estiver
enganado?

http://www.freebsd.org/doc/en_US.ISO8859-1/books/handbook/configtuning-configfiles.html
6.10.3.2 newsyslog.conf
newsyslog.conf is the configuration file for newsyslog(8), a program that is
normally scheduled to run by cron(8). newsyslog(8) determines when log files
require archiving or rearranging. logfile is moved to logfile.0, logfile.0
is moved to logfile.1, and so on. Alternatively, the log files may be
archived in gzip(1) format causing them to be named: logfile.0.gz,
logfile.1.gz, and so on.

newsyslog.conf indicates which log files are to be managed, how many are to
be kept, and when they are to be touched. Log files can be rearranged and/or
archived when they have either reached a certain size, or at a certain
periodic time/date.

Consult the newsyslog(8) manual page for more information