[FUG-BR] Cluster de Firewall com carp + pfsync (tutorial)

Marcello Costa unixmafia em yahoo.com.br
Sexta Novembro 17 14:17:44 BRST 2006

NFS não foi seria recomendado

http://lists.freebsd.org/pipermail/freebsd-net/2006-August/011331.html

Melhor solução seria sem duvida um raid via rede

A latencia pode não ser um grande problema , vc não fica alterando
arquivos assim a todo instante , fora o /tmp claro.

Tem isso aqui , antigão mas interessante

http://blizzard.rwic.und.edu/~nordlie/miniwulf/

http://people.freebsd.org/~brooks/papers/bsdcon2003/

Esse parecem promissores

http://www.freebsd.org/cgi/url.cgi?ports/sysutils/sge/pkg-descr

http://gridengine.sunsource.net/

Q: What is Grid Engine?

A: Grid Engine is a Distributed Resource Management (DRM) software. DRM
software aggregates compute power and delivers it as a network service.
Grid Engine software is used with a set of computers to create powerful
compute farms, which are used in a wide range of technical computing
applications such as the development of semiconductors, bioinformatics,
mechanical design, software development, oil/gas exploration, and
financial analysis; additionally, massively scaling supercomputers use
Grid Engine software in a variety of academic and research pursuits.
Users enjoy access to large computing capability and organizations enjoy
effective utilization of their computing resource investments
approaching 100%.

Implementrar ai é outra história ...