[FUG-BR] Aumentar inodes servidor em produção

Leandro Silva ldfsilva em gmail.com
Terça Maio 17 12:28:07 BRT 2011

Coopermine,

man newfs, temos:

     -f frag-size
             The fragment size of the file system in bytes.  It must be a
             power of two ranging in value between blocksize/8 and
blocksize.
             The default is 2048 bytes.
     -i bytes
             Specify the density of inodes in the file system.  The default
is
             to create an inode for every (4 * frag-size) bytes of data
space.
             If fewer inodes are desired, a larger number should be used; to
             create more inodes a smaller number should be given.  One inode
             is required for each distinct file, so this value effectively
             specifies the average file size on the file system.

Esses caras são os responsáveis pela quantidade de inodes do file system.
Para você verificar os atuais você pode usar fsdb -r /dev/<disco>

abraços.

leandro